محفل ادبی فیض

اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران

محفل ادبی فیض

اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران

در پی منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از گسترش جریان‌های اصیل زبان و ادبیات فارسی در بین مردم، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی جمعی از شاعران پیشکسوت و استادان عرصه شعر و ادب، نسبت به تشکیل و راه‌اندازی محافل ادبی در سراسر کشور، با محوریت کتابخانه‌های عمومی استان‌های مختلف و هدایت شاعران و پژوهشگران مطرح هر استان، اقدام کرد.
این اقدام با هدف نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی برای انجام فعالیت‌های ادبی در کتابخانه‌ها و تمهید زمینه اعتلای آن، تقویت و راه‌اندازی محفل‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی برای ایجاد انگیزه نسبت به شعر و ادبیات فارسی و همچنین ساماندهی نیروهای متعهد و متخصص ادبی به منظور ایجاد تحول فرهنگی در خدمات کتابخانه‌ها انجام شد.

سومین جلسه محفل ادبی فیض

پنجشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۲۴ ق.ظ

 

سومین جلسه از جلسات محفل ادبی فیض با حضور بیش از 40 نفر از اعضا از ساعت 15 تا 17 عصر دوشنبه 7 بهمن ماه 1398 در سالن جلسات کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد. در ابتدای جلسه با خوانش ابیاتی  از اشعار فاطمی  آغاز شد و برنامه های این جلسه محفل فیض به اطلاع اعضا رسید،پس از شعر خوانی تعدادی از اعضا و ارایه شعر در زمینه مطروحه جلسه گذشته،خانم نرگس بدشت بخش هایی از کتاب جوامع الحکایات و لوامع الروایات را قرائت کردند. در ادامه شعر خوانی تعدادی دیگر از اعضا و نقد و بررسی تعدادی از اشعار توسط آقای طراوت پور به همراه آموزش نکات ادبی توسط دبیر جلسه  انجام شد و پس از آن کتاب « شیری در قفس 902«مجموعه اشعار شهید احمد زارعی با حضور دختر شاعر معرفی شد و اشعاری از آن قرائت گردید همچنین بخش هایی از وصیت نامه شهید نیز در این جلسه قرائت شد که مورد توجه اعضا قرار گرفت.از دیگر شاعران مطرح کشوری که در این جلسه حضور داشته و به شعرخوانی پرداختند می توان به قادر طراوت پور عضو سابق شورای شعر وزارت ارشاد و نصیبا مرادی اشاره کرد. شاعرانی از شهرهای فردیس،کرج و البرز و اعضای قدیمی انجمن ادبی پارک شهر اشعار خوبی در این جلسه ارائه کردند.شاعران خردسال سارا مرادی و ستایش و ستایا رحیمی نیز اشعارفاطمی را در محفل ادبی فیض دکلمه کرد.در ادامه بخش هایی از اشعار هاتف اصفهانی توسط اعضا جمع خوانی شد و در نهایت نقاشی یکی از شاعران عضو محفل ادبی به عنوان موضوع قریحه سنجی جلسه آینده جهت سرایش شعر و نوشتن متن و دلنوشته نمایش داده شد. در پایان جلسه شاعران و اعضای محفل ادبی فیض ضمن اهدای کتاب جهت بازسازی کتابخانه تفکر شهریار با گرفتن عکس یادگاری در مقابل بنر این کتابخانه در پویش بازسازی کتابخانه شهریار شرکت کردند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۱۷
دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی