محفل ادبی فیض

اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران

محفل ادبی فیض

اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران

در پی منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از گسترش جریان‌های اصیل زبان و ادبیات فارسی در بین مردم، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی جمعی از شاعران پیشکسوت و استادان عرصه شعر و ادب، نسبت به تشکیل و راه‌اندازی محافل ادبی در سراسر کشور، با محوریت کتابخانه‌های عمومی استان‌های مختلف و هدایت شاعران و پژوهشگران مطرح هر استان، اقدام کرد.
این اقدام با هدف نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی برای انجام فعالیت‌های ادبی در کتابخانه‌ها و تمهید زمینه اعتلای آن، تقویت و راه‌اندازی محفل‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی برای ایجاد انگیزه نسبت به شعر و ادبیات فارسی و همچنین ساماندهی نیروهای متعهد و متخصص ادبی به منظور ایجاد تحول فرهنگی در خدمات کتابخانه‌ها انجام شد.

به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران؛

نخستین جلسه کارگاه‌های آموزشی «نگین فیروزه ای» برگزار شد

نخستین جلسه کارگاه های آموزشی «نگین فیروزه ای» به همت اداره کل کتابخانه های استان تهران

نخستین کارگاه آموزشی «نگین فیروزه ای» با عنوان کارگاه «مبانی شعر و اقتضائات شعر رضوی» با هدف آموزش رشته های یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، به منظور آموزش رشته های یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی نخستین کارگاه آموزشی «نگین فیروزه ای» با عنوان کارگاه «مبانی شعر و اقتضائات شعر رضوی» به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران و با تدریس وحید سمنانی، دانشجوی دکتری زبان و ادبیات فارسی، شاعر و پژوهشگر ۱۴ مرداد در بستر فضای مجازی برگزار شد.

در این کارگاه که با حضور بیش از هشتاد نفر از علاقه مندان به شعر و ادب برگزار شد، اصول و تعاریف اولیه شعر، ساختار و نمونه های موفق قالب های قصیده، غزل و مثنوی توسط وحید سمنانی، آموزش داده شد و اعضای فعال کتابخانه ها و علاقمندان با مبانی اولیه شعر آشنا شدند.

گفتنی است، یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با تفاوت ها و نوآوری های قالب ها و بخش های ویژه همچون داستان‌نویسی، شعر و داستانک در حال برگزاری است؛ اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی به برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع با حضور اساتید مجرب برای گروه‌های سنی مختلف بزرگسال، کودک و نوجوان در زمینه‌های تخصصی و عمومی اقدام کرده است. برگزاری کارگاه های آموزشی با عنوان «نگین فیروزه ای» از روز یکشنبه ۱۴ شهریور ماه برای گروه های مختلف کودک و نوجوان، والدین و کتابداران آغاز شده است. بر این اساس کارگاه مبانی شعر و اقتضائات شعر رضوی، با تدریس وحید سمنانی، یکشنبه اجرا شد و جلسه دوم کارگاه ساعت ۱۷ روز سه شنبه ۱۶ شهریور ماه برگزار خواهد شد.

‌علاقه مندان جهت شرکت در این کارگاه ها می توانند بر اساس روزهای اعلام شده به نشانی  https://www.skyroom.online/ch/tehranplir/farhangi مراجعه کنند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۶/۲۱
دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی