محفل ادبی فیض

اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران

محفل ادبی فیض

اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران

در پی منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از گسترش جریان‌های اصیل زبان و ادبیات فارسی در بین مردم، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی جمعی از شاعران پیشکسوت و استادان عرصه شعر و ادب، نسبت به تشکیل و راه‌اندازی محافل ادبی در سراسر کشور، با محوریت کتابخانه‌های عمومی استان‌های مختلف و هدایت شاعران و پژوهشگران مطرح هر استان، اقدام کرد.
این اقدام با هدف نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی برای انجام فعالیت‌های ادبی در کتابخانه‌ها و تمهید زمینه اعتلای آن، تقویت و راه‌اندازی محفل‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی برای ایجاد انگیزه نسبت به شعر و ادبیات فارسی و همچنین ساماندهی نیروهای متعهد و متخصص ادبی به منظور ایجاد تحول فرهنگی در خدمات کتابخانه‌ها انجام شد.

کارگاه های آموزشی «نگین فیروزه ای» برگزار می شود

يكشنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۰۷:۳۷ ب.ظ

به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران؛

کارگاه های آموزشی «نگین فیروزه ای» برگزار می شود

کارگاه های آموزشی با عنوان «نگین فیروزه ای»

به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، کارگاه های آموزشی «نگین فیروزه ای» با هدف آموزش رشته های یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با تفاوت ها و نوآوری های قالب ها و بخش های ویژه همچون داستان‌نویسی، شعر، داستانک در حال برگزاری است؛ اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی به برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع با حضور اساتید مجرب برای گروه‌های سنی مختلف بزرگسال، کودک و نوجوان در زمینه‌های تخصصی و عمومی اقدام کرده است. کارگاه های آموزشی با عنوان «نگین فیروزه ای» از روز یکشنبه ۱۴ شهریور ماه برای گروه های مختلف کودک و نوجوان، والدین و کتابداران آغاز می شود.

بر این اساس کارگاه آشنایی عناصر داستان کوتاه و داستانک، با تدریس  رحیم مخدومی، دوشنبه ها و چهارشنبه ها ساعت ۱۸ و کارگاه مبانی شعر و اقتضائات شعر رضوی، با تدریس  وحید سمنانی، یکشنبه ها و سه شنبه ها ساعت ۱۷ برگزار خواهند شد.

‌علاقه مندان جهت شرکت در این کارگاه ها می توانند بر اساس روزهای اعلام شده به نشانی  https://www.skyroom.online/ch/tehranplir/farhangi مراجعه کنند.

گفتنی است، یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا علیه‌السلام و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، شناسایی و معرفی کتاب های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت(ع)، با اضافه شدن بخش ویژه حضرت مهدی(عج) در قالب رشته های متنوع همچون نقاشی، پویش کتابخوان، مسابقه چهارگزینه ای و داستانک نویسی، رشته های شعرسرایی، پویش «برای امام زمانم»، قصه گویی و... در حال برگزاری است و علاقه‌مندان به شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی می توانند برای دریافت فایل منابع به آدرس‌ www.samakpl.ir مراجعه و تا ۱ آبان ۱۴۰۰  آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.  

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۶/۲۱
دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی