محفل ادبی فیض

اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران

محفل ادبی فیض

اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران

در پی منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از گسترش جریان‌های اصیل زبان و ادبیات فارسی در بین مردم، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی جمعی از شاعران پیشکسوت و استادان عرصه شعر و ادب، نسبت به تشکیل و راه‌اندازی محافل ادبی در سراسر کشور، با محوریت کتابخانه‌های عمومی استان‌های مختلف و هدایت شاعران و پژوهشگران مطرح هر استان، اقدام کرد.
این اقدام با هدف نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی برای انجام فعالیت‌های ادبی در کتابخانه‌ها و تمهید زمینه اعتلای آن، تقویت و راه‌اندازی محفل‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی برای ایجاد انگیزه نسبت به شعر و ادبیات فارسی و همچنین ساماندهی نیروهای متعهد و متخصص ادبی به منظور ایجاد تحول فرهنگی در خدمات کتابخانه‌ها انجام شد.

گرامیداشت یاد و خاطره پدر شعر انقلاب

يكشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۰۸:۳۶ ق.ظ

در چهاردهمین نشست مجازی محفل ادبی فیض برگزار شد؛

گرامیداشت یاد و خاطره پدر شعر انقلاب

چهاردهمین محفل ادبی فیض

محفل ادبی فیض در چهاردهمین نشست مجازی خود، یاد و نام حمید سبزواری، پدر شعر انقلاب را گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، محفل ادبی فیض در چهاردهمین نشست مجازی خود، یاد و نام حمید سبزواری، پدر شعر انقلاب را گرامی داشت.

در بخش اول این محفل شاعرانی چون رضا اسماعیلی، مصطفی محدثی خراسانی و علی داوودی ضمن خواندن اشعاری در باره حمید سبزواری، پدر شعر انقلاب، به ذکر خاطرات خود با ایشان و بیان نکاتی درباره زیست شاعرانه آن شاعر فقید پرداختند.


ارتباط مستقیم با کتابخانه مرکزی پارک شهر و معرفی کتاب توسط کتابدار بخش نوجوان این کتابخانه  بخش دیگری از این جلسه مجازی بود.


بخش سوم از برنامه این هفته محفل ادبی فیض، برگزاری کارگاه زبان شعر  بود. در این کارگاه علی داوودی در خصوص ویژگی های زبانی شعر معاصر نکاتی مطرح کرد که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.


سمانه رحیمی از اعضای فعال محفل ادبی فیض شعری تقدیم به حضرت عبدالعظیم حسنی قرائت کرد.

در این جلسه مجازی شاعرانی از جمله علی محمد مودب، سید حکیم بینش، مرضیه فرمانی، مجتبی باقی، سمانه رحیمی، عزیز آذین فرد، محبوبه رهپیما، محمدعلی یوسفی، حمیده پارسافر، هادی جاهد، زهرامیریان و سعدیار شعر خواندند و کلیپ شعر خوانی اعضای کودک و نوجوان این محفل نیز منتشر شد.

 

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۲۵
دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی