محفل ادبی فیض

اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران

محفل ادبی فیض

اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران

در پی منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از گسترش جریان‌های اصیل زبان و ادبیات فارسی در بین مردم، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی جمعی از شاعران پیشکسوت و استادان عرصه شعر و ادب، نسبت به تشکیل و راه‌اندازی محافل ادبی در سراسر کشور، با محوریت کتابخانه‌های عمومی استان‌های مختلف و هدایت شاعران و پژوهشگران مطرح هر استان، اقدام کرد.
این اقدام با هدف نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی برای انجام فعالیت‌های ادبی در کتابخانه‌ها و تمهید زمینه اعتلای آن، تقویت و راه‌اندازی محفل‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی برای ایجاد انگیزه نسبت به شعر و ادبیات فارسی و همچنین ساماندهی نیروهای متعهد و متخصص ادبی به منظور ایجاد تحول فرهنگی در خدمات کتابخانه‌ها انجام شد.

با حضور نویسنده اثر؛

نشست مجازی جمع خوانی کتاب «ستون ۱۴۵۳» برگزار شد

جمع خوانی کتاب اربعین

همزمان با اربعین حسینی نشست مجازی جمع خوانی کتاب «ستون ۱۴۵۳» با حضور مسلم ناصری، نویسنده اثر به صورت وب‌کنفرانس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، همزمان با اربعین حسینی نشست مجازی جمع خوانی کتاب «ستون ۱۴۵۳» با حضور علیرضا مختار پور، دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛ مسلم ناصری، مولف و کارشناسان و کتابداران کتابخانه­ های استان تهران روز چهارشنبه ۱۶ مهر به صورت وب‌کنفرانس برگزار شد.

در این نشست مسلم ناصری، نویسنده اثر، گفت: برخی فکر می کنند این کتاب رمان است. این کتاب با اینکه قلمی داستانی دارد ولی سفرنامه و یادداشت های روزانه  من است که حس و حال شخصی ام از سفر اربعین را بیان می کند. من طلبه هستم و با جمع روحانیون به این سفر رفته بودم. در این سفر هیچ چیز را از قلم نینداختم. حتی گفتار و نگرش دیگران را عینا و بر اساس واقعیت بیان کردم و تجربیات شخصی را در قالب خاطرات روزانه در این کتاب آورده­ ام.

وی در ادامه سخنانش ضمن گرامیداشت روز جهانی کودک، نوشتن برای کودکان و نوجوانان را افتخاری برای خود دانست و گفت: من در دو ژانر تاریخی ـ مذهبی و فانتزی کتاب هایی نوشته و منتشر کرده ام. باغ طوطی، چابک سوار، خنجر سفید شب نمونه هایی از کتاب های من در ژانر تاریخی و مذهبی است و روباه زرنگ دیگر اثر من در ژانر فانتزی است.

‌در ادامه این نشست چند تن از شاعران و جمعی از مسئولان و کتابداران به خوانش بخش هایی از کتاب پرداختند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۷/۲۰
دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی