محفل ادبی فیض

اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران

محفل ادبی فیض

اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران

در پی منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از گسترش جریان‌های اصیل زبان و ادبیات فارسی در بین مردم، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی جمعی از شاعران پیشکسوت و استادان عرصه شعر و ادب، نسبت به تشکیل و راه‌اندازی محافل ادبی در سراسر کشور، با محوریت کتابخانه‌های عمومی استان‌های مختلف و هدایت شاعران و پژوهشگران مطرح هر استان، اقدام کرد.
این اقدام با هدف نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی برای انجام فعالیت‌های ادبی در کتابخانه‌ها و تمهید زمینه اعتلای آن، تقویت و راه‌اندازی محفل‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی برای ایجاد انگیزه نسبت به شعر و ادبیات فارسی و همچنین ساماندهی نیروهای متعهد و متخصص ادبی به منظور ایجاد تحول فرهنگی در خدمات کتابخانه‌ها انجام شد.

19 /11/ 1399

با هدف گرامیداشت ایام الله دهه فجر در شهرستان پاکدشت برگزار شد:

(عصر شعر انقلاب) با حضور شاعران مطرح بومی و کشوری در فضای مجازی

به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پاکدشت (عصر شعر انقلاب) با حضور شاعران مطرح بومی و کشوری در فضای اسکای روم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران؛ به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نشست مجازی (عصر شعر انقلاب) به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پاکدشت، با حضور هفت تن از شاعران مطرح بومی و کشوری و با اجرای سیده مریم حسینی مسئول کتابخانه عمومی پروین اعتصامی برگزار شد‌.
محمد کارخانه رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پاکدشت در خصوص برگزاری نشست (عصر شعر انقلاب) گفت: شاعران مطرح کشورمان رضا اسماعیلی، عبدالرحیم سعیدی راد، قنبرعلی کرمانی، سمیه مومنی، الهام نجمی، حمید عزیزآبادی فراهانی و فاطمه نانی زاده در این نشست شرکت کرده و به شعر خوانی پرداختند.
محمد کارخانه اظهار داشت: شاعران خوب کشورمان قطعاتی از اشعار خود را با موضوع امام خمینی، انقلاب اسلامی و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خواندند، همچنین در بزرگداشت مقام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز زن اشعاری را قرائت کردند.
گفتنی است برنامه عصر شعر که در بهمن ماه 1399 برگزار شد، دومین عصر شعر انقلاب است که توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پاکدشت برپا شده است. در بهمن ماه 1398 نیز عصر شعر انقلاب با حضور شاعران برتر کشور برگزار شده است.
هم چنین در این نشست میان برنامه های متنوعی از جمله: کلیپ روزشمار انقلاب اسلامی،کلیپ مناسبتی ولادت حضرت زهرا (س) و همچنین کلیپ شعر خوانی ترانه فروغی دانش آموز کلاس پنجم مدرسه بنت الهدی با موضوع ایران پخش شد.


 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۲۲
دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی