محفل ادبی فیض

اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران

محفل ادبی فیض

اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران

در پی منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از گسترش جریان‌های اصیل زبان و ادبیات فارسی در بین مردم، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی جمعی از شاعران پیشکسوت و استادان عرصه شعر و ادب، نسبت به تشکیل و راه‌اندازی محافل ادبی در سراسر کشور، با محوریت کتابخانه‌های عمومی استان‌های مختلف و هدایت شاعران و پژوهشگران مطرح هر استان، اقدام کرد.
این اقدام با هدف نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی برای انجام فعالیت‌های ادبی در کتابخانه‌ها و تمهید زمینه اعتلای آن، تقویت و راه‌اندازی محفل‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی برای ایجاد انگیزه نسبت به شعر و ادبیات فارسی و همچنین ساماندهی نیروهای متعهد و متخصص ادبی به منظور ایجاد تحول فرهنگی در خدمات کتابخانه‌ها انجام شد.

به مناسبت روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم؛

مراسم گرامیداشت یاد فرمانده دلاور گردان عمار «شهید مصطفی صدر زاده» برگزار شد

به مناسبت روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم برگزار شد :

به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران و به مناسبت روز گرامیداشت شهدای مدافع حرم، آیین گرامیداشت یاد فرمانده دلاور گردان عمار «شهید مصطفی صدرزاده » و جمع خوانی کتاب «اسم تو مصطفاست» با حضور مولف اثر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، همزمان با شب اول ماه محرم و روز گرامیداشت شهدای مدافع حرم، مراسم گرامیداشت یاد فرمانده دلاور گردان عمار شهید مصطفی صدرزاده، به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران و با حضور علیرضا مختارپور، دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، محمد صدرزاده، پدر شهید و سمیه ابراهیم پور، همسر شهید به همراه نشست جمع خوانی کتاب «اسم تو مصطفاست» با حضور راضیه تجار مولف به صورت مجازی (اسکای ‌روم) برگزار شد.  

در ابتدای این نشست محمد صدرزاده، پدر شهید مصطفی صدرزاده بیان داشت: فرزند شهید من بیش از آن بحثی که در زمان جنگ و دفاع از میهن مطرح بود، برای دفاع از دین رفت.  

 

 

وی ضمن تشکر از قلم ساده و روان‌ راضیه تجار در نگارش کتاب «اسم تو مصطفاست» خاطرنشان کرد: خانم تجار قلم زیبایی در گفتگو با سمیه ابراهیم پور (همسر شهید) داشته است. خدا را شکر که همگی اهل‌بیتی هستیم و فرزندم نیز در راه اهل بیت جان خود را تقدیم کرد و شهید شد؛ قطعاً همین موضوع است که ماندنی خواهد بود.

در ادامه سمیه ابراهیم پور، همسر شهید مصطفی صدرزاده به بیان خاطرات خود از روزهای نگارش کتاب پرداخت و گفت: روزهای اولی که خانم تجار برای جمع آوری خاطرات و گرفتن مصاحبه پیش ما می آمد، مصادف شده بود با اوج اتفاقات محله ما. در آن روزها که تازه مصطفی به شهادت رسیده بود، هر روز خبر شهادت یا جانبازی یکی از بچه های محل و دوستان او را می شنیدیم و  این خود سبب زنده شدن خاطراتمان می شد.  

وی در ادامه افزود: شهداء در زمان حیات از اولیاءالله هستند و خدا را شاکرم که ازدواج با مصطفی را قسمت من کرد. حدود نه سال با جسم خاکی او زندگی کردم و اکنون حدود ۱۴سال است با یاد و خاطرات او زندگی می‌کنم.  

همسر شهید تصریح کرد: زندگی با مصطفی سراسر محبت و عشق بود. زندگی ما نیز همانند دیگر مردم با پستی و بلندیهایی همراه بود اما ما با  عشق تمام آنها را سپری کردیم و خاطرات نابی در ذهن رقم زدیم.  

وی در پایان بیان داشت: الحمدالله آقا مصطفی به خواسته اش رسید و عاقبت به خیر شدند و ما هم چیزی بیش از این نمی خواهیم. با اینکه جسم او در کنار ما نیست ولی حضور و عنایت خود آقا مصطفی در این ۱۴سال کمک ما بوده است. امیدوارم امانتی که دستم دادند را جزو یاران امام زمان(عج) تحویل او دهم.  

راضیه تجار مولف کتاب «اسم تو مصطفاست» نیز در این برنامه اظهار داشت: من تاکنون کتابهای زیادی درباره شهداء و زندگی شان نوشته ام؛ شهید بابایی، علیزاده، محبوبه دانش و...، آنها خود مرا دعوت به نوشتن کرده اند تا با نوشتن کتاب آنها ایدئولوژی، زندگی و خط مشی‌شان را ثبت کنم و به رشته تحریر در آوردم و همین امر سبب شیرین شدن راه و مسیر زندگی ام شده است.  

 

 

وی افزود: از میان تمام شهدایی که تا کنون زندگی نامه شان را نوشتم مصطفی صدرزاده زندگی متفاوت داشت. ایشان در عین اینکه جوانی فعال، با هوش، با انگیزه و معلمی متعهد بودند، بی نهایت خانواده دوست نیز بوده اند و در عین عشق به خانواده به قد کشیدن فکر می کرده‌اند تا اینکه در نهایت برای رسیدن به هدف بزرگ خود، مدافع حرم شدند و ترک زن و فرزند و جان خویش نمودند و جان فدا و پرواز کردند.  

گفتنی است در ادامه نشست جمعی از کتابداران و اعضای کتابخانه های فیروزکوه، ورامین، قدس، قرچک و تهران به جمع خوانی بخش هایی از کتاب پرداختند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۶/۰۶
دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی