محفل ادبی فیض

اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران

محفل ادبی فیض

اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران

در پی منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از گسترش جریان‌های اصیل زبان و ادبیات فارسی در بین مردم، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی جمعی از شاعران پیشکسوت و استادان عرصه شعر و ادب، نسبت به تشکیل و راه‌اندازی محافل ادبی در سراسر کشور، با محوریت کتابخانه‌های عمومی استان‌های مختلف و هدایت شاعران و پژوهشگران مطرح هر استان، اقدام کرد.
این اقدام با هدف نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی برای انجام فعالیت‌های ادبی در کتابخانه‌ها و تمهید زمینه اعتلای آن، تقویت و راه‌اندازی محفل‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی برای ایجاد انگیزه نسبت به شعر و ادبیات فارسی و همچنین ساماندهی نیروهای متعهد و متخصص ادبی به منظور ایجاد تحول فرهنگی در خدمات کتابخانه‌ها انجام شد.

همزمان با ایام سوگواری سالار شهیدان؛

نشست مقتل‌خوانی کتابخانه مرکزی شهرستان قدس در سوگ حسین‌بن علی(ع) برگزار شد

مقتل خوانی با محوریت کتاب های"فرهنگ جامع شهادت نامه معصومین علیهم السلام"و"حسین(ع) از زبان حسین(ع) "

نشست مقتل‌خوانی بر اساس کتاب‌های «فرهنگ جامع شهادت‌نامه معصومین علیهم السلام» و «حسین(ع) از زبان حسین(ع)»، به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قدس در کتابخانه مرکزی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، همزمان با ماه محرم و ایام شهادت سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران باوفایش، نشست مقتل‌خوانی بر اساس کتاب‌های «فرهنگ جامع شهادت‌نامه معصومین علیهم السلام» تألیف گروه حدیث پژوهشکده حضرت باقرالعلوم(ع) و «حسین(ع) از زبان حسین(ع)» نوشته محمد محمدیان، به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قدس و با همکاری کانون بانوان و خانواده رضوی شهر قدس در کتابخانه مرکزی شهرستان قدس برگزار شد.

در این نشست که با خوانش سیده فهیمه اطهری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قدس؛ فاطمه معروفی، مسئول کانون بانوان و خانواده رضوی شهر قدس؛ حمیده تبرائی از مبلّغین طرح امین درم دارس شهر قدس و با حضور محمدرضا کریمی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ورامین، کتابداران، طلاب حوزه علمیه و جمعی از علاقه‌مندان در بستر فضای مجازی برگزار شد، جلد دوم کتاب «فرهنگ جامع شهادت نامه معصومین علیهم السلام» بازخوانی شد.

در بازخوانی کتاب «فرهنگ جامع شهادت نامه معصومین علیهم السلام» که به شهادت امام حسین(ع) اختصاص دارد، مطالب ارزشمندی در قالب بخش‌هایی مختلف از جمله: شخصیت بزرگوار آن حضرت، آزار و اذیت آن حضرت، وصایای امام حسین(ع)، وقایع نهضت حسین(ع)، کیفیت شهادت آن حضرت، غسل، کفن، نماز و دفن آن حضرت پس از شهادت امام حسین علیه السلام و مرثیه و گریه برای امام حسین(ع) بیان شده است.

بخش دوم این نشست نیز با مروری بر کتاب «حسین(ع) از زبان حسین(ع)» اجرا شد. در این بخش فرازهایی از این کتاب که دوران ولادت امام حسین(ع) تا شهادت آن حضرت و پس از آن را روایت می‌کند، ماجرای اسارت کاروان تا بازگشت به کربلا و سپس مدینه از زبان حضرت زینب (س) مقتل خوانی شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۶/۰۶
دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی